llouiseanna.blogspot.com

söndag 20 november 2011

20/11

Gårdagen blev lugn. Vi fick hem besök och hade trevligt med tre-rätters! På menyn stod västerbottenpaj men creme fraich, lök och löjrom, fisksoppa med saffran och till sist cheesecake med kiwi och vindruvor.

Vaknade ovanligt sent idag för att vara jag, tror jag gick upp runt tio (brukar annars gå upp typ åtta på helgerna!!) och åt frukost. Vid halv två åkte jag iväg till Tillberga för att hjälpa till på barnkalas. Gud vad jag saknar när man var så där liten, det var liksom jämt hakuna matata!
Haha, jag hade dukat fram skedar, vanliga silverskedar till de flesta och när dem tog slut gav jag de sista barnen guldfärgade skedar, då blev det en helt magisk stämning i hela rummet. Det blev som en kör; "wooow, kolla, Ella fick en guuuuldsked", och alla femton barn hade ögon som pingisbollar samtidigt som hakan hängde nere vid knäna. Hahaha, då var det inte lätt att hålla sig för skratt!

Efter lite dukning, korvservering och annat satte jag mig på bussen och åkte till Ramnäs. Väntar just nu på att Daniel ska komma hem, så jag får passa på att öva på mina latinska kunskaper, kommer behöva dem i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar