llouiseanna.blogspot.com

onsdag 19 oktober 2011

2038

Det kliar i fingrarna på mig just nu, vill skriva nåt.. Är lite fantasilös av mig, så jag kan berätta tre saker som jag gillar/ogillar och sedan något om mig själv.

Ska börja med att säga att jag HATAR när folk har klockan på fel arm, det vill säga höger. Tycker det är skitirriterande, och utan att överdriva tittar jag helst inte på personen om den har sitt lilla ur på fel arm. Vet inte varför jag tycker så, men det förstör hela personens första intryck på mig!

Ibland glömmer jag hur lyckligt lottad jag är, jag menar, jag har fan allt man kan önska sig (iallafall vad jag kan önska mig). Jag har två föräldrar som ställer upp för mig, inklusive Sara, pappas sambo som hjälper mig mycket. Jag har två fantastiska syskon, varav den äldsta Kim alltid har vart som en liten förebild i vissa lägen och min nya lilla gulleplutt Alice som just nu bara är allmänt söt. Men jag vet inte hur länge jag har önskat mig en lillasyster och nu har jag ju faktiskt en!
Jag har också en helt underbar pojkvän som jämt ställer upp och som jag har kul tillsammans med, alltså vad ska jag säga, han är den delen jag inte har, som jag behöver för att vara hel. Vet inte riktigt vart i livet jag skulle vara utan honom!
Jag min morfar, världens bästa morfar. De senaste fem-sex åren har jag förlorat både farfar, mormor och farmor vilket är jättetragiskt. Vet inte många gånger jag har legat sömnlös efter att mina tankar gått till dem av saknad, de har lämnat stora tomrum efter sig, verkligen. Men för att vara positiv nu så är jag så himla glad över att min morfar är just MIN morfar, och att han faktiskt finns. Han är en sån stark person, han reser utomlands på egen hand fast han har olika problem med kroppen, inget stoppar honom verkligen. Förresten, nämnde jag att han är 80 år?! Han är nog min största förebild, han är en riktig krigare vad det än gäller!
Sist men inte minst har jag ett antal underbara vänner som ställer upp och som man kan ha kul med men samtidigt lita på, det blir inte bättre!

Okej, sist kan jag säga att jag älskar att äta mackor (helst pågens rågbröd eller subs) med mosat avokado istället för smör, sen med en ostskiva, lite gul eller röd paprika och gurka, det är verkligen skiiitgott!
Det är avokadon som gör hela grejen eftersom den har typ samma konsistens som smör. Så det blir som att ha en macka med 1 cm tjockt lager smör fast istället är det avokado!
Haha, dagens tips!!

































Mina fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar