llouiseanna.blogspot.com

onsdag 19 oktober 2011

19/10

Idag har det vart en skön dag i skolan, först svenska där vi hade en debatt. Efter det blev det lite lunch, jag tog fisk om ni ville ha lite info, efter lunchen hade vi företagsekonomi där vi bokförde allt som har med vårat café att göra, efter halva lektionens gång fick vi sluta!

Tänkte både igår och idag att jag skulle ut och springa hubborundan efter skolan, men igår var vädret så jäkla trist så då stannade jag inne, trodde det skulle bli samma sak idag igen men som tur var så slutade det regna när jag kom hem, perfekt!

Måste säga att jag är lite stolt över mig själv som började träna på egen hand i våras, det vill säga löpning (samtidigt som jag la fotbollsskorna på hyllan). När Daniel åkte till Sri Lanka passade jag på att börja gå lite powerwalks som ledde till löpning, och efter det har jag bara fortsatt. Tycker det är så skönt att bara komma ut och rensa tankarna lite, eller inte tänka alls, bara att komma iväg en stund. Men visst kan det vara lite svårt att känna sig lockad att gå ut och springa ibland men för det mesta ser jag faktiskt fram emot det. Och nu de senaste månaderna har det blivit till en vana att springa två till fyra gånger i veckan, så när jag inte har gjort det mår jag bara sämre själv. Har märkt flera gånger att jag kan gå och må dåligt eller vara ledsen över något, eller bli extremt arg över småsaker när jag inte har sprungit som jag brukar. Haha, det låter som ett beroende, men jag tror det är bra. Det är bra att jag behöver träna för att må bra och så har jag i och för sig alltid varit i och med att jag alltid har gått i någon sport förutom nu. Men att träna för att må bra kan det inte finnas några nackdelar i!

Nog om det. Nu ska jag ta det lugnt någon timme, ska förmodligen läsa ett kapitel i min bok också, sedan ska jag göra mat till mig och mamma. Ikväll bjuds det på grönsaksplättar med tzatsiki, tror det kommer bli skitgott!
Puss så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar