llouiseanna.blogspot.com

onsdag 24 mars 2010

20.18

jag måste skriva av mig lite nu, det kan vara rätt skönt ibland..

att drömma kan vara som att sväva på molnen, då allt är perfekt och ingenting går fel. och när man vaknar och inser att allt bara var en dröm vill man bara somna om och leva vidare i sin dröm.
men kan också vara som att leva på det värsta stället på jorden där det enda som finns är plåga och rädsla.

på kvällarna innan man somnar, det är då man tänker mest. iallafall jag.
man tänker på allt mellan himmel och jord. man drömmer fast man är vaken, ligger och tänker hur det skulle vara om det var si eller så.
eller att man plötsligt inser allt som har hänt på senaste tiden, allt kan komma som en chock. att man verkligen inser vad man har förlorat och vad man har kvar, då kan det va skönt att bara släppa på den där spärren man har inom sig som sätter stop för alla känslor som man egentligen vill få fram och bara gråta eller skrika. den där spärren man har borde inte behöva finnas där, man måste kunna få kunna få fram sina känslor även när man inte är ensam tillsammans med sin favoritlåt.
för det är alltid vänner som finns där för en när man som mest behöver dom. det är dom som får en att orka när allt känns fel och man bara vill gräva ner sig. det är dom man ska vara rädd om och ta vara på för en dag kan dom helt plötsligt vara borta.

så jag vill bara säga att jag är otroligt glad över att jag har så himla underbara vänner, ni vet vilka ni är och ni är bäst !

1 kommentar: