llouiseanna.blogspot.com

fredag 23 december 2011

23/12 dán före dopparedán!

Sitter och myser med choklad framför TV4's uppesittarkväll, inget höjdar program men vad gör man inte för traditionerna?!
När jag och Sara kom hem från stan provsmakade vi all julmat tillsammans med pappa, hans bror och hans fru, det är någon tradition som vi har skapat här hemma med tiden.

Imorgon är det julafton och jag har inget pirr i magen över huvud taget, saknar min pojke gör jag också. Så här ska det inte vara, får hoppas att mina sega och långdragna julkänslor kommer snarast! En sak jag längtar efter är i alla fall att kliva upp ur sängen imorgon och tassa fram till min julstrumpa, där det förhoppningsvis ligger en karta till en julklapp! Barnet i mig lever kvar trots allt, och om jag känner efter riktigt noga så längtar jag jättemycket efter imorgon! Kanske till och med ska bli helt lyrisk ikväll och hoppa i sängen som jag alltid gjorde förut, eller kanske bara ställa mig på mitt rum och skrika IIIIIIH av längtan och lycka?! Varför inte, det är ju trots allt bara jul en gång om året!

Ha en fin kväll och god jul, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar