llouiseanna.blogspot.com

torsdag 17 november 2011

17/11

Jackan har kommit och jag tror jag är nöjd! Eller jag är det, något tunn kanske, men jag överlever nog vintern med en tjock tröja under och en halsduk kring halsen! 799 kronor gick den på, bra pris, och det var den värd!

Har vart i skolan på förmiddagen och gjort min matte rest och sedan haft samtal. Verkar ha flyt i skolan, eller jag har det rättare sagt. Under mötet kom vi fram till att lärarna ser mig som en engagerad person som är lugn, snäll och glad, de gillar mig. Efter att David sagt sitt inflikade mamma med att jag är en bra vän och att jag jobbar bra i grupp, pappa instämde men menade på att jag är vuxen. Då blev jag stolt, eller rättare sagt glad, det värmde. Jag vet väl att mina föräldrar tycker om mig och att de tycker att jag är duktig, men det är inte varje dag de säger sådana fina ord med leende ögon.

Efter en halvtimmes samtal vandrade jag och mamma ner på stan och lunchade på Nancy's, skitbra ställe. Har bara fikat där tidigare men deras sallader är minst lika goda!

Jag kom hem runt ett och fick ett ryck i kroppen så jag sprang hubborundan i vintersolen, så skönt! Det är verkligen mitt sätt att slappna av/planera/fundera. Kom fram till massor, lite små saker som vad jag ska göra för mat ikväll och att jag borde städa. Sedan hinner man alltid tänka över vad som har hänt i livet på sistone. Man liksom sammanfattar allt och lägger allt i olika ''lådor''; det här har vart bra, det här har vart dåligt osv. Typiskt mig, men organiserat ska det vara, då blir allt så mycket lättare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar