llouiseanna.blogspot.com

onsdag 26 oktober 2011

26/10

Fullt upp idag igen!! Kom hem från skolan vid fyra, då passade jag på att snöra på mig springskorna eftersom det fortfarande var ljust och fint väder. Det blev hubborundan, som de senaste gångerna. Det är verkligen mysigt att springa där mellan typ fyra och fem för solen börjar gå ner lite sakta då.
När jag kom hem satte jag mig direkt vid mattepapperet och nötte in lite viktiga kom-ihåg-saker till provet imorgon.
Som en liten paus i matten blev det mat. Pappa hade varit på en italiensk butik och handlat hem olika sorters korvar och salamis, samt parmaskinka och sedan lite bröd och ost. Vi gjorde även lite kikärtsröra, ärtröra och pesto till, sicken jäkla vardagslyx!!
Sist tog jag saken i egna händer och monterade ihop sista bänken till mitt rum, nu ska bara de nya gardinerna upp, spegeln och måste även inhandla en lampa, sen ska allt vara klart!

Nu ska jag hoppa in i duschen, kanske ta en extra titt på mattepapperet igen och mysa lite med världens sötaste lillasyster, puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar