llouiseanna.blogspot.com

tisdag 22 mars 2011

dag 02 - min familj

min familj nu då.

min mamma heter pia och är född 1960 oc fyller år dagen efter mig.
hon är 171 cm lång (om nån ville veta haha). hon har blondt kort hår och blåa ögon.
min mamma älskar att träna. det är hennes sätt att koppla av så det håller hon på med tre dagar i veckan så länge jag kan minnas. hon är som mig, tycker om att hålla sig i form och röra sig.
hon älskar att gå på loppis och fynda och att pyssla bland sina växter. vi har nog världens finaste blomrabatt på innegården på sommrarna !
annars är hon den mest omtänksamma människan jag vet. hon är en sån person som verkligen vill allas bästa och ställer alltid upp för en.
eftersom att mina föräldrar är skilda så bor jag och hon tillsammans i ett radhus i hökåsen, eller jag är där varannan vecka.
min mamma är den bästa som finns, även om vi ofta blir tjuriga på varandra. jag älskar henne verkligen, skulle aldrig kunna leva utan henne !

nu till pappa. han är född 1964 i stockholm. när han träffade mamma flyttade han hit till västerås, tror jag.
han är blond, eller alltså inte som mig lite mörkare men han har samma blåa ögon som mig.
jag tror att jag har ärvt det mesta från min pappa faktiskt. jag är mest lik honom är det många som säger. vi är också ganska lika i sättet, vi stör oss på samma typer av saker, tillexempel vissa människor som är på ett visst sätt om man får säga så, och vi skrattar lika lätt båda två.
han verkligen älskar motorcyklar och sånt. han har åkt bland annat speedway och cross. han håller också på och bygger motorcyklar hemma när han har tid över.
hmm... ja, han är tillsammans med sara som är tio år yngre tror jag. och sara jobbar på nail store som hon också äger. för er som inte vet är det en nagel och frisörsalong.
hon är en väldigt lugn person som är jättesnäll.
jag älskar dom båda och tycker självklart att dom är världens bästa pappa och låtsasmamma.hade ingen ensam-bild på pappa på datan så den här får bli bra, pappa står tre in från höger med svart skjorta och skrattar, hehe.


och till sist har jag ju en storebror. han heter kim men vill bli kallad william, fast det skiter jag i hehe, för mig har han alltid hetat kim varesig han vill eller inte ! :)
han fyller 25 i sommar och är tillsammans med katja sen typ ett och ett halvt år sen tillbaka.
han är typ 170 tror jag. han är smal och har stort lockigt brunt hår. vi är inte alls lika till utseéndet, men det är inte så kontisgt eftersom vi inte har samma pappa.
han brinner för musik. alltså jag vet ingen på jorden som älskar musik så mycket som har gör, det går nästan inte att beskriva !
han har haft många olika stilar under sitt liv. många kan säkert tycka att han klär sig skitkonstigt men han är verkligen sig själv och skiter fullständigt i vad alla andra tycker. och det älskar jag med honom, det har också gett mig bättre självförtroende, att man ska skita i vad alla andra tycker.
vi har aldrig stått varandra sådär jättenära, vilket jag tycker är väldigt synd. men nu när jag har blivit äldre har vi börjat prata med varandra mer och känner varandra mycket bättre.
jag litar på min storebror nästan mest av alla jag känner och det ska han känna sig rätt stolt över för jag litar inte på någon på denna jord till 100 procent. jag litar mycket på folk men aldrig till 100.
men iallafall åter till kim.
han är den bästa och snällaste storebroren man kan tänka sig. jag vet att jag bara kan ringa honom om det är något, det är skönt.
jag älskar honom oerhört mycket han är sån jag aldrig skulle vilja förlora !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar