llouiseanna.blogspot.com

fredag 7 januari 2011

HEM LJUVA HEM !

nuuu så, efter allt krångel är jag hemma i hökåsen, skönt !

min och marias lilla oturs-tripp började redan i onsdags när vi skulle tills stockholm, först var tåget inställt, sedan var det lite små missar med tunnelbanan och bussen.
efter det var vi framme, och vi tog det rätt lugnt resten av kvällen.
dagen där på, alltså igår åkte vi lite pulka och kollade på film och spelade spel med marcus.
och idag gick vi upp tunt nio, sen drog vi ner till skidbacken.
jag har aldrig någonsin åkt skidor i hela mitt liv, alltså, fan jag har verkligen missat något VÄLDIGT stort i mitt liv !
fasen va kul det var att glida ner för backarna när man fick in snitsen, även om jag kanske inte är proffs då.. hehe.

efter allt åkade där åkte vi hem till huset igen, fixade oss och tog bussen till bromma, sen tunnelbana tillbaka till sthlm, och här börjar oturen på riktigt !
vi skulle med tåget som gick 18.07 så vi skyndade att fixa biljetter och sprang till tåget, men då, såklart, så rullade tåget iväg, köpte alltså biljetter heeelt i onödan..
då bestämmde vi oss för nästa tåg som skulle gå 18.37, men då minsann hade SJ fått för sig att ställa in det !
så där satt vi på stationen som två tjurkärringar och väntade in nästa tåg, som faktiskt kom.

så nu är jag äntligen hemma och jag har åkt skidor för första gången, och jag lovar, det var det roligaste jag har gjort på väldigt länge. jag får lov och tacka maria som lärde mig att ''ploga'', sen klurade jag ut resten själv, hehe ! :-D

shit va mycket det vart skrivet nu. ah, jag drar med mammsen till stationen snart och hämtar daniel så ska vi käka lite tacos när han kommer.

c ya !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar