llouiseanna.blogspot.com

tisdag 6 april 2010

00.49

sometimes you just can't realise the reality.

snö-comeback nummer två ?!
jag som trodde det var slut på det nu.. jaja, det smälte så fort det kom ner, det är ett bra tecken iallafall !

idag har det varit lite påskfirande och födelsedagsfirande för min del. min ''låssasmamma'' fyllde år idag, ett stort grattis till sara, som jag faktiskt inte vet hur gammal hon blev, haha ;-D
farmor och min farbror kom också och senare kom saras föräldrar. vi åt massor så jag rullade nästan hem sen, haha !
och just ja, nu har jag äntligen fått mina påskägg (!) :-D
ingen påsk utan påskägg, men farmor kom och räddade mig ju, som tur var ! :-D

hehe, kommer ihåg när man var liten och alltid sprang ut tidigt på morgonen på påsken och tog tag i den där tråden som var virad runt i huset och som tillslut ledde till sitt överfyllda påskägg.
jaa, man kan ju inte säga annat än att man saknade den där tiden när man inte hade några bekymmer eller besvär. det var bara fritt och man behövde aldrig tänka på nåt.
då när det värsta som fanns var när man skrapade upp knäna mot gruset och det bästa som fanns var att gunga högst bland gungorna.
tiden går så otroligt snabbt, ibland vill man bara spola tillbaka och drunkna i mammas varma famn, samtidigt som man vill växa upp och bli vuxen och börja på sitt nya liv som bara ligger framför en och väntar.
man vet inte riktigt vad man vill ibland, men om man tar vara på varenda sekund i livet så kommer livet bli det bästa, hur gammal än är.

känns som att jag har fått skriva av mig lite grann nu, slänger in nån bild också. alla har ju vart små nån gång!
jag ska lägga mig snart nu, det sitter en trött louise här på andra sidan skärmen, hehe ;-)

kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar